d-amir בית תוכנה אינטרנטית
תוכנות ידידותיות מותאמות עבורך

מהו אתר אישי ומה החשיבות שלו

בדיון שהתעורר בפייסבוק, נשאלתי לגבי התרומה של אתר לתדמית העסקית
בתשובתי הרחבתי את היריעה, ופרט ליתרונות האתר שכולנו מכירים (אותם אפרט בקרוב במאמר נוסף), תיארתי את היתרונות ואף הצורך באתר אישי, גם לבעל עסק קטן וגם למחפש עבודה ואף שכיר.
במאמר זה ריכזתי והרחבתי על היתרונות של האתר האישי:

מה זה אתר אישי?

אתר אישי הוא אתר העוזר לנו להכיר אדם באופן אישי יותר, כשהדגש הוא על היכרות עם האדם, על מחשבותיו, תחביביו, ואולי אף אנקדוטות מחייו.

אתר שכזה חשוב מאד לבעל העסק הקטן, ויכול לעזור מאד גם לשכירים ולמחפשי עבודה.

למה צריך אתר אישי?

קל לנו יותר לעשות עסקים עם אנשים שאנו מעריכים ומכירים.

בעלי עסקים רבים אומרים שאם הם נפגשים עם הלקוח הרבה יותר קל להם לסגור עסקה, מאשר דרך אתר האינטרנט שלהם. הסיבה היא כמובן אותה היכרות אישית שנוצרת במפגש פנים אל פנים.

אז איך ניתן ליצור היכרות אישית שכזו בין גולשי אינטרנט ובעל העסק?

בעזרת אתר שבו בעל העסק מאפשר להכיר אותו כאדם, כלומר מהם תחביביו, נושאי העניין שלו, דעותיו בנושאים שונים וכן הלאה.

יש להדגיש כי אתר אישי הוא אתר שמתעדכן באופן שוטף, וכך גם נשאר רלבנטי וגם צובר הרבה חומר. הגולש אל האתר יכול להתרשם מהתכנים הרבים שמעסיקים את בעל האתר, וככל שיקרא יותר, כך ירגיש כי הוא מכיר את בעל האתר (כותבי בלוגים רבים אומרים שהקוראים של הבלוג מתייחסים אליהם כאל חברים וותיקים).

אתר אישי עבור שכירים ומחפשי עבודה

בתהליך חיפוש עובד, מנסה המעסיק ללמוד על המועמד גם מבחינת היכולת המקצועית שלו, וגם מבחינת האישיות שלו, שהרי הוא עומד לעבוד עם אנשים נוספים בחברה.

תהליך של ראיון כולל גם ניסיון להיכרות בשני התחומים האלה.

ועכשיו תחשבו שכל התהליך הזה נעשה עוד לפני שדיברו איתכם. המעסיק כבר מכיר אתכם גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת התחביבים והאישיות שלכם. וזה מצא חן בעיניו, ולכן יצר איתכם קשר וזימן אתכם לראיון.

מה הסיכוי שתתקבלו לעבודה?

כדי ליצור מצב בו המעסיק יכול להכיר אתכם כל כך טוב, אתם יכולים להקים אתר אישי.

ניקח כדוגמא עו"ד שמחפש עבודה. אז באתר שלו הוא יכתוב גם מעין חוות דעת משפטיות על נושאים שהוא נתקל בהם בתחום ההתמקצעות שלו, פסקי דין מעניינים או התפתחויות חקיקה.

כך הגולש יתרשם מהמקצוענות שלו מחד, וגם מרמת העדכניות שלו והשליטה שלו בחומר.

בנוסף, ובאותו אתר אך תחת נושאים אחרים בתפריט, הוא יכתוב חומרים על תחביבים ונושאים אחרים (לא מקצועיים). כך בעצם באתר אחד הוא נתן למעסיק להתרשם גם מהיכולות המקצועיות שלו, גם מהאישיות שלו כאדם, וגם הראה כי אפילו שהוא אינו עובד, הוא נשאר מעודכן בחומר.

לאחר שעורך הדין שלנו מצא עבודה, כדאי לו להמשיך ולתחזק את האתר. כך האתר יהיה מעודכן ורלבנטי בחיפוש העבודה הבא, אבל הרבה יותר הגיוני שמעסיק פוטנציאלי יגלה את האתר ויציע לו הצעה נהדרת כדי לחטוף אותו אל שורותיו.

ההבדל בין אתר אישי לבין דף אודות

באתר של העסק נהוג לכתוב דף אודות, שבו מפרטים על בעל העסק. לכאורה זה אמור להספיק, אבל יש שני הבדלים משמעותיים בין דף אודות לבין אתר אישי:

לכן דף אודות אינו עונה על הצורך של היכרות משמעותית עם בעל העסק.

ההבדל בין אתר אישי לבין בלוג

גם בלוג מאפשר לכתוב ולהוסיף דפים בנושאים שונים, אולם בלוג אינו מתאים כאתר אישי בגלל הבדל בסיסי:

בבלוג הדפים מתוייקים לפי זמן כתיבתם. שיטה זו מעולה עבור גולשים שחוזרים וקוראים את אותו כותב כל פרק זמן מסוים, ובעזרת שיטת התיוק לפי זמן הם יכולים למצוא בקלות מה הם עדיין לא קראו.

כלומר בלוג זו פלטפורמה נהדרת עבור יאיר לפיד (למשל), שכותב כל שבוע מאמר חדש שכיף לקרוא, ואני רוצה להכנס לאתר ולמצוא מהר את מה שלא הספקתי לקרוא

אבל, אתר אישי מיועד לגולשים שאינם מכירים אותנו ועדיין לא היו באתר. לגולשים כאלה לא משנה מתי נכתב הדף, אלא איזה נושאים יש באתר.

ההבדל בין אתר אישי לבין פרופיל פייסבוק

פרופיל פייסבוק מקדש את העכשיו אפילו יותר מאשר בלוג.

גם אם נזניח את העובדה שפחות נוח לכתוב מאמרים ארוכים בפייסבוק (עם כותרות, סעיפים ממוספרים וכד'), עדיין נגלה כי מה שכתבנו היום עלול להדחק אל מחוץ לקיר כבר בעוד שבוע.

כלומר פייסבוק יתאים עבור מי שרוצה להתעדכן כל הזמן במידע שלנו, ואינו מתאים לגולשים ראשונים או במתן מידע מקיף לגולש חדש.

סיכום

אתר אישי הוא כלי נדרש הן עבור בעלי עסקים קטנים והן עבור מחפשי עבודה ושכירים, במיוחד בעידן שלנו בו המיתוג האישי הולך וצובר תאוצה.

הכלים הנפוצים כיום, כגון דף אודות, בלוג ודף פייסבוק, אינם נותנים מענה לצורך המרכזי שעליו עונה האתר האישי, וזה לאפשר לגולש חדש להכיר אותנו בעיקר כבני אדם, כאילו נפגשנו ממש.

אתר אישי צריך לכלול מערכת ניהול תוכן קלה מאד להפעלה, כדי שנוכל לעדכן את האתר באופן שוטף, חלוקה ברורה של התכנים לנושאים לשם התרשמות מהירה מתחומי העניין, ואפשרות לצלול ולהתעמק בנושאים שיותר מעניינים אותנו.

כמובן שכדאי שיהיה גם פירוט של אמצעי יצירת הקשר עמנו.

כמו כן, אין צורך בפלאשים, עיצובים משתנים בין דפים או כל דבר אחר שמפריע להתמקדות בתוכן האתר.