d-amir בית תוכנה אינטרנטית
תוכנות ידידותיות מותאמות עבורך

חשיבות האינטרנט לשכירים

במאמר הקודם השתכנענו בחשיבות האתר לבעלי עסקים. גם מנשה זוכמיר קרא והשתכנע. אבל מר זוכמיר משוכנע שהמאמר לא רלבנטי אליו, שהרי מנשה ידידנו עובד כשכיר ואינו מתכוון לחרוג ממנהגו זה.
ואולם, טעות בידו.

יום אחד, זוכמיר ידידנו החליט שדי לו במקום העבודה הנוכחי, ועת למצוא לעצמו מעסיק חדש. שלח הוא את קורות החיים שלו למעסיקים פוטנציאלים, מירק את מכשיר הטלפון, וחיכה לטלפונים עם הצעות העבודה. ואולם המכשיר העלה אבק ולא צלצל אף לא צליל קטן.

שותפו לקיובק של זוכמיר, לעומת זאת, כל שבוע מקבל טלפון מציידת ראשים אחרת, שמנסה לעניין אותו במשרה נחשקת חדשה.

יום אחד אזר זוכמיר אומץ, ושאל אותו איך הוא עשה את זה.

ענה לו החבר כך:

הבנתי שכאשר מעסיק מקבל את קורות החיים שלי, דבר ראשון שהוא עושה זה לחפש את השם שלי בגוגל. רציתי שהשם שלי יופיע כבר סמכא בתחום העיסוק שלנו. לכן הקמתי בלוג בתחום זה. אמנם זה דורש ממני לעדכן אותו, ולכתוב מאמרים מדי פעם, אבל עם הזמן הצטבר בו הרבה חומר, ולזה יש אפקט כפול: זה גם מראה בכמה נושאים אני בקיא, וגם חושף אותי להרבה אנשים שאני לא מכיר.

זה הכל? שאל זוכמיר – בלוג ?

ענה חברו: האמת היא שבלוג הוא מרכיב מרכזי וחשוב בתהליך של מיתוג אישי, אבל לא היחיד.

אבל אז צלצל הטלפון שלו, והחבר פרש

אתר אישי

זהו רעיון חדש יחסית, שבסיסו בעובדה שאנשים עושים עסקים עם אנשים, בין אם הם עצמאים בעלי עסק קטן, ובין אם הם שכירים שמחפשים עבודה.

כיום, כשאנו מנסים ללמוד על האדם כמה שיותר עוד לפני שנפגש עמו, וייתכן כי תוצאות הלמידה ישפיעו על עצם קיום הפגישה, יש לנו אינטרס להציג את עצמנו (כאדם) כבר באינטרנט.

בלוג הוא אמנם סוג של אתר אישי, אולם לדעתי נושא מועד הפרסום מפריע להתרשמות, ולכן אני ממליץ על אתר מאמרים, בו יש חלוקה לנושאים ללא תלות במועד יצירת כל דף ודף.

הערה: מערכת ניהול תוכן עדעד אשר פיתחנו, מתאימה במיוחד עבור בניית אתר אישי. אתם מוזמנים להשתמש בדוגמא למערכת ניהול תוכן עדעד כדי להבין טוב יותר את היתרונות של אתר אישי על פני בלוג.


את ההבדל בין אתר אישי לאתר התדמיתי של העסק אסביר בעזרת דוגמא:

נניח שיש לי עסק של בניית אתרים. באתר של העסק אספר על תחומי העיסוק שלו, ואתן פרטים עלי בהקשר של בניית אתרים. אם יהיה איזור מאמרים באתר, הם יעסקו בנושאים מקצועיים בבניית אתרים.

באתר האישי שלי, לעומת זאת, יהיו מאמרים בנושאי גינון, חינוך ושאר תחביביי והנושאים המעניינים אותי.

עבור שכירים, ניתן לעשות גם שני אתרים (בלוג מקצועי ואתר אישי), אולם ניתן גם לשלב אותם יחד, כך שיהיה אתר מאמרים אחד שבו יהיו נושאים "אישיים" ונושאים "מקצועיים". כיוון שהאתר מובנה לחלוקה לפי נושאים, ניתן יהיה להתרשם באתר הן מהמקצועיות שלך והן ממך עצמך.

מיתוג אישי

המטרה של מיתוג אישי היא להציג את עצמנו באור מסוים כאשר מחפשים אותנו בגוגל, וגם בנושאים שונים בהם אנו מעוניינים להופיע (כגון תחום העיסוק שלנו)

בתהליך זה אנו יוצרים אזכורים חיוביים לשמנו (ובהקשר הזה בלוג עצמאי הוא כלי עזר מעולה, אם כי לא היחיד), ובמידה וצריך, פועלים למחיקת אזכורים שליליים.

יש שתי דרכים למחוק אזכורים שליליים:

וכדי לגרום לאזכורים החיוביים להופיע ראשונים, אנו נוקטים בפעולות סטנדרטיות של קידום אתרים.

מובן מאליו שאת הבלוג האישי שלנו כדאי לקדם גם כן בביטויי המפתח של תחום העיסוק של הבלוג

בלוג

בלוג הינו יומן אינטרנטי, או אתר אינטרנט שהמאמרים/דפים המופיעים בו מוצגים בסדר כרונולוגי, כלומר שזמן פרסום המאמר הינו פרמטר חשוב לגולש באתר.

יש היום מספר דרכים להקים בלוג:

היתרון באתר אישי הוא בדומיין הקליט יותר, בשליטה המלאה על אופן ההצגה (אף אחד לא יצנזר אתכם), לא תראו פרסומות שלא אתם הכנסתם, ואתם אלה שמרוויחים מהפרסומות שיש לכם בבלוג, והבלוג שלכם לא ייחסם ביום בהיר אחד.

הרשתות החברתיות ורשתות הבלוגים בעלות יתרון במחיר (חינם) ובאפשרות ההפצה של קיום הבלוג והפוסטים החדשים.

כמובן שניתן לשלב את היתרונות של כל גישה, לבנות אתר עצמאי בו יהיה הבלוג, ולפתוח חשבונות ברשתות החברתיות עם בלוגים המעניקים קצת מידע ומפנים אל הבלוג האישי.