d-amir בית תוכנה אינטרנטית
תוכנות ידידותיות מותאמות עבורך

חשיבות האינטרנט לבעלי עסקים

מאמר זה ינסה להאיר את החשיבות בבניית אתר לבעלי עסקים.

העברת מידע רב ללקוחות פוטנציאלים

כאשר אנו נפגשים עם לקוח פוטנציאלי, אנו רוצים לספר לו מה מיוחד בנו, ולמה כדאי לו לרכוש מאיתנו מוצר או שירות.

אתר אינטרנט מאפשר לנו לספר באריכות את שנרצה, עם תמונות, וידאו, מוסיקה וקישורים אל מקורות מידע שמחזקים את סיפורנו. כמובן שכדאי שהאתר יהיה מעודכן תמיד. אתר שאינו מעודכן שווה ערך לעיתון ישן.

אני יודע שהרבה פעמים אני מחפש את אתר האינטרנט של בעל עסק שאני עדיין לא מכיר, או של כאלה שכבר יצרתי איתם קשר, וזאת כדי לקבל עליהם ועל שירותיהם מידע נוסף.

הרחבת שוק אפשרי

בעבר, הדרך להעביר ללקוחות פוטנציאלים את המידע על קיומך דרשה שתגיע פיסית אל המקומות בהם הלקוחות האלה נמצאים. גם ביצוע העסקה והתשלום דרש ברוב המקרים פגישה פיסית. ולכן רוב העסקאות נעשו באיזור העסק.

אתר אינטרנט מאפשר גישה ללקוחות פוטנציאלים בכל מקום בו יש מחשב (כלומר בכל מקום), ובכל זמן. תוסיפו לזה את האפשרות לבצע גם עסקאות דרך האתר, והנה מצאנו פלטפורמה להרחבת השוק הפוטנציאלי לכל העולם.

אמנם, לא חייבים להתחיל ישר עם מגלומניה ועסק גלובלי רב תרבותי, אבל בית הדפוס משלומי שמכר לי כרטיסי ביקור עוד בהיותי במרכז הארץ ניצל נהדר את המדיום האינטרנטי להרחבת השוק שלו.

קשר עם הלקוחות

עד עכשיו דיברנו על לקוחות פוטנציאלים, אולם האתר יכול לעזור לנו לשמור את הלקוחות הקיימים מרוצים, וכך להגדיל את הסיכוי לרכישה חוזרת.

אתר האינטרנט של העסק מאפשר קשר עם לקוחות קיימים בשני אופנים:

מעבר לכך, האתר מאפשר לנו לתת שירותים נוספים ללקוחות בזמנם החופשי, למשל מדריך בחוג יכול לאפשר להורי הילדים לקבל תמונות של אהוביהם ברגעים מרגשים מהחוג בעזרת האתר.

פרסום זול ויעיל

האתר מאפשר לנו לא רק לתת מידע ללקוחות פוטנציאלים ששמעו עלינו, אלא גם להגיע אל לקוחות שעדיין לא שמעו את שמנו הטוב.

ניתן להשתמש בפרסום של גוגל, בה משלמים אגורות עד שקלים בודדים לכל לקוח שנכנס לאתר בעקבות המודעה, וניתן גם להשתמש בפרסומות "סטנדרטיות" באתרי אינטרנט שונים.

מעבר לכך, המשקיעים בקידום אורגני של האתר יהנו גם מלקוחות שיגיעו אליכם מתוך חיפושים רגילים שערכו בנושאים שקרובים לנושאי האתר. למשל, אם האתר שלי מופיע ראשון בתוצאות חיפוש של הכנה לכיתה א, יש סיכוי גבוה שאותם מחפשים גם ייכנסו אל האתר שלי להתרשם ממנו.

שיפור יעילות העסק

ניתן לשלב באתר (פנימי לעובדי הארגון או באתר הכללי) תוכנה אינטרנטית, אשר תשפר את יעילות העסק, בין השאר כי תאפשר להזין ולדלות נתונים מכל מחשב בו אנו משתמשים, ולעיתים הנתונים יוזנו ע"י הלקוחות עצמם.

ניתן כמובן ליצור תוכנה אינטרנטית שכזו התפורה ומותאמת לעסק שלנו, כך שהשימוש בה יהיה נוח מאד.

דוגמאות לרעיונות של תוכנות אינטרנטיות:

חברת השמה אשר מאפשרת למעסיקים פוטנציאלים להזין באתר שלהם משרות, והתוכנה מאפשרת להציג את המשרה באתר (לאחר התאמות אוטומטיות) עבור מועמדים, וכן מאפשרת לעובדי הארגון לקבל רשימת מועמדים פוטנציאלים למשרה.

דוגמא נוספת עבור בית תוכנה עם מספר עובדים שרוצה לדעת כמה זמן עבודה הושקע בפועל בכל פרוייקט הינה תוכנה אינטרנטית המאפשרת לכל עובד לדווח בקלות על מה הוא עובד עכשיו והתוכנה מחשבת אוטומטית כמה זמן הושקע בכל פרוייקט. תוכנה שכזו, אשר מבוססת אינטרנט, מאפשרת להשתמש בה גם כשהעובדים אינם נמצאים פיסית באותו משרד, או אפילו אנשי שטח אשר אינם עובדים במשרד כלל.

סיכום

במאמר זה עברנו על היתרונות והכלים שאתר אינטרנט מקנה לעסק כדי להרחיב את נתח השוק שלו, כדי לשכנע לקוח פוטנציאלי להפוך ללקוח קיים, וכדי לשמור על שביעות רצונו גם לאחר הקניה (ולפני הרכישה הבאה), ונגענו בקצה המזלג ביתרונות של תוכנה אינטרנטית עבור העסק.

במאמר הבא נלמד איך האינטרנט יכול לסייע לשכירים להגביר את ערכם בשוק העבודה.