d-amir בית תוכנה אינטרנטית
תוכנות ידידותיות מותאמות עבורך

מבוא – מהו האינטרנט ואיך הוא עובד

באחת התוכניות של סדרת סטארגייט SG1, מגיעים הגיבורים לכוכב בו תושביו מחוברים ישירות מהמוח אל המחשב המרכזי המנהל את הכוכב, וכך כל המידע נמצא במרחק מחשבה בלבד.

אנחנו לא מחוברים עד כדי כך אל המחשב (לפחות רובנו), אולם האינטרנט מהווה חלק משמעותי מחיינו. בעזרתו אנו מתעדכנים בסובב אותנו, מדברים עם חברים ומכרים, משווקים את העסק שלנו ואותנו עצמנו, משחקים, לומדים ועוד.

בסדרת מאמרים זו אנסה להסביר יותר לעומק על האינטרנט ועל כל הקשור בבנית אתר לעסק ולקידום אישי.

המטרה היא לעזור לבעלי עסקים לבחור את האתר שמתאים להם, לעזור לשכירים שרוצים לשפר את מעמדם בשוק העבודה, ובעצם לעזור לכולנו להשתמש טוב יותר בכלי הנפלא הזה.

אם כך, מהו בכלל האינטרנט?

כמו שרשת דייגים מורכבת מהמון קשרים המחוברים ביניהם בחוטים דקים, כך רשת האינטרנט מורכבת מהמון מחשבים המחוברים ביניהם בקווי תקשורת מחשבים. המטרה בבנית האינטרנט בצורה הזו לא היתה כדי לצוד דגים, אלא כדי ליצור המון מסלולי תקשורת בין שני מחשבים ברשת, כך שגם אם תהיה פגיעה כלשהי בחלק מהרשת, עדיין ניתן יהיה להתקשר בין שני מחשבים הממשיכים לתפקד.

ההוכחה הברורה ביותר לכך שהמודל הזה היה נכון התגלתה באסון התאומים, כשהאינטרנט היתה אמצעי התקשורת שהמשיך לתפקד לאחר שכל האחרים (כגון רשתות סלולריות) קרסו.

איך זה עובד?

כאשר אנחנו מתחברים לאינטרנט, אנו יוצרים קשר בין המחשב שלנו לבין השרת של ספק האינטרנט שלנו.

התקשורת עצמה עוברת על הקווים שספק התשתית הניח עבורנו (בין אם זה HOT או ADSL של בזק), בעזרת המודם שהם סיפקו לנו, ואשר ממיר את המספרים שמוציא המחשב שלנו לאותות חשמליים שעוברים בצורה מיטבית על קווים אלה.

השרת של ספק האינטרנט הינו מחשב (בד"כ חזק יותר ממה שיש לנו בבית, ועם הרבה כרטיסי תקשורת) אשר מחובר לשרתים נוספים בארץ ובעולם.

כאשר אנו מבקשים להגיע ל דומיין מסוים, שרת זה משתמש ב שרתי DNS הפזורים בעולם כדי לדעת לאיזה מחשב (כתובת IP ) עליו לפנות, וכך במעבר בין מספר מחשבים, יגיע המידע/בקשה מהמחשב שלנו אל האתר המבוקש.

גם התשובה תעשה מסלול דומה, עד שתגיע אל המחשב שלנו ותביא עמה את המידע שביקשנו.

כלומר, בעת גלישה באינטרנט, אנו שולחים ומקבלים חבילות כל הזמן. לעיתים אלה משלוחי מנות מתוקים, לעיתים אלה מכתבי ארנונה או חשבונות אחרים, אולם תמיד זה קורה מאד מהר.


מושגים


דומיין

זוהי בעצם הכתובת שאנו רושמים בשורת הכתובת של הדפדפן, כלומר כתובת האתר בשפת בני אנוש (למשל http://www.d-amir.com).

כתובת IP

רצף של 4 מספרים המהווה מעין תעודת זהות למחשב מסוים, עבור תקשורת בין מחשבים.

שרתי DNS

מחשבים אשר יודעים לתרגם את הדומיין לכתובת IP, שהיא הכתובת שהמחשבים מבינים. ישנם מספר מחשבים כאלה בעולם, המתעדכנים 1-2 פעמים ביום.

אינטרנט אלחוטי

העברת נתוני התקשורת מהמחשב שלנו אל המודם של ספק התשתית בצורה אלחוטית. לשם כך נדרש גם נתב אלחוטי אשר יודע לקבל את התשדורת האלחוטית מהמחשב (הנייח, הנייד או אפילו האייפון), ולהעביר אותה קווית אל המודם.